Mann-Tek, dünyanın dört bir yanındaki en büyük LNG tesislerine, LNG transfer ekipmanı tedarik eder. Dünyanın en büyük LNG ile çalışan yolcu feribotu olan Viking Grace, ilk LNG gücüyle çalışan konteyner gemisi Tote Maritime ve ABD’nin ilk LNG gücüyle çalışan destek gemisi Harvey Energy, Mann-Tek LNG sistemleri ile donatılmıştır.
ABD /Louisiana Fourchon Limanın'daki, Harvey Gulf LNG Gemisi boşaltımı (Resimin Alt Bilgisi)
4 yıldan fazla hizmet ve 14.000 başarılı LNG transferi ile, Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri ve LNG Kırılabilir Kaplinler, performans, güvenilirlik ve güvenlik için kendini kanıtlanmıştır.
"LNG yolculuğumuz 2010 yılında başladı. Yakıt ve kimyasal transfer gibi zorlu uygulamalarda kendini kanıtlanmış Sızdırma Bağlantı Kaplinleri tecrübemizi kullanarak, bu tasarımı LNG de dahil olmak üzere kriyogenik ürünler için geliştirdik. Dünyadaki tanınmış LNG tesislerinde yakından çalışmak, LNG'yi verimli ve güvenli bir şekilde aktarmak için gerekli ürünleri tasarlamamızı sağladı.”
MannTek CEO'su Markus Bäckström
Sunduğumuz transfer sistemler LNG uygulamlarında aşağıdaki görevlerde başarı ile test edilmiş ve kullanılmaktadır;
Gemiden-Gemiye (GG) Bir gemiden diğerine LNG'nin transferini gösterir
Gemiden – Limana (GL) Gemi-Liman, tipik olarak LNG'nin gemiden kara depolama terminaline veya tersi uygulama ile geminin deposuna nakledildiği uygulamalardır.
Kamyondan - Gemiye (KG) Kamyon-gemi operasyonları genellikle gemilerin ve feribotların tanker kamyonlarından LNG yakıtı aldığı bir uygulamadır.
Terminal İç Uygulamları (TİU) Demiryolu araçlarının veya LNG Tank Kamyonlarının yüklenmesi ve boşaltılmasını kapsar.
Gemiden Gemiye (GG) bir gemiden diğerine LNG'nin transferini gösterir. LNG aktarımı, LNG taşıyıcı, FSRU, LNGRV, LNG besleyici gibi çeşitli gemi türleriyle oluşur. GG işlemi ya bir LNG gücüyle çalışan gemi için kargo transferi ya da yakıt ikmal işlemi olabilir.
GG operasyonları, katı güvenlik standartrıfaktörlerini göz önüne alarak, kusursuz icra etmektedir. Bu hizmet için aktarma sistemleri için aşağıdaki ürünler mevcuttur:
Gemiden – Limana (GL) operasyonları, tipik olarak LNG'nin gemiden kıyı depolama terminaline veya geminin deposuna nakledildiği yerlerdir. Benzer sistemler, LNG'nin depolama terminalinden veya depodan bir gemiye transfer edildiği Limandan-Gemiye için de kullanılır.
Tasarım, LNG ile çalışan gemilere yakıt ikmali yaparak veya bir LNG taşıyıcı yükleyerek uygulamaya göre değişiklik gösterebilir. Gemiden kıyıya yapılan operasyonlar genellikle yüksek tehlikelidir ve yüksek emniyet kuralları içerir. Mann-Tek LNG Sızdırmaz Bağlantı kaplinleri bu amaçla tasarlanmıştır.
Gemi-kıyı transferleri için aktarma sistemleri için aşağıdaki ürünler mevcuttur:
Kamyon-gemi operasyonları genellikle gemilerin ve feribotların tanker kamyonlarından yakıt aldığı bir uygulamadır. Yakıt ikmali ya bir veya birkaç LNG tank kamyonundan gemiye doğrudan aktarımı sağlar
Kamyon-Gemi nakliyesinde LNG kamyon boşaltımı ve transfer sırasında güvenlik ve kullanım kolaylığı çok önemlidir. Bu yöntem genellikle yolcu gemilerine ve feribotlara yakıt yüklemek için ciddi bir güvenlik endişesi vermektedir. Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri kamyon-gemi operasyonu için güvenli ve uzun ömürlü çalışma sağlamaktadır. Kamyon-gemi transfer sistemine uygulanabilecek tipik ürünler:
Terminal İç Uygulamları (TİU) demiryolu araçlarının veya LNG Tank Kamyonlarının yüklenmesi ve boşaltılmasını kapsar. Terminalden LNG tankerlerine uygulamalar genellikle 2" Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri buhar ve 3" Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri dolum hattını içerir .Ayrıca Mann-Tek LNG Ayrılabilir / Kırılabilir Kaplinler ile operasyon sağlanır.
Terminal İç Uygulamları transfer sistemine uygulanabilecek tipik ürünler:
MannTek LNG transfer sistemleri, kullanım kolaylığı ve güvenli ve güvenilir tasarımlar içermektedir.Sistemdeki tüm bileşenler, en yüksek risk seviyeleri göz önünde tutularak özenle tasarlanmıştır. Ürünlerin sadeliği ve güvenilirliği, sisteminizi en yüksek emniyet seviyesine ulaşırtırır. Dünyanın dört bir yanındaki LNG zenginleştirme projelerinin çoğundan edinilen engin tecrübemiz ve önde gelen regulasyon ve ticaret derneklerine katılımımızla birlikte, nihai ürünün her zaman en üst düzeyde olmasını, en güncel bilgiyi kullanmasını ve bugünün şartlarına uygun şelikde tasarlanmasını sağlamıştır.
DCC (QC / DC) LNG Sızdırmaz Bağlantı Kaplini, 25 yıldan fazla süredir kullanılmakta olan Sızdırmaz Bağlantı Kaplini ile aynı tasarım ilkelerini kullanmaktadır. Bu kaplinler, LNG yakıt transferindeki zorlu ortamlarda ve denizcilik uygulamalarındaki zorlu taleplerine kadar uzanan uygulamalarda başarıyla kullanılmıştır. DCC kaplinlerimizin mekanik tasarım prensipleri, Havacılık endüstrisinde ilk kez 1940'lı yıllara dayanıyordu. Kendini kanıtlanmış valf tasarımı, her zaman aktarma hatlarında transfer edilen ürünü, operatörleri, çevreyi ve ekipmanları korur.
CBC ürün serisi, geniş bir uygulama yelpazesi için üç farklı tasarımda mevcuttur. Her üç konfigürasyonda da, acil durumda akışını durdurmak için tasarlanmış, hortum ve boru tesisatının güvenliği için optimize edilmiş, güvenilir ve kanıtlanmış kapatma mekanizması kullanılır. Transfer çözümleri, kesin tasarım özelliklerine, güvenlik gereksinimlerine ve uygulanabilecek yerel ve uluslararası düzenlemelere uyacak şekilde uyarlanabilir. Bir aktarma sistemi tasarımı DCC ürünleri, CBC ayrılabilir kaplinden, bir hortum hattından ve PERC (koparma) sisteminden oluşur. Ayrıca HPN2 serbest bırakma güç paketi sistemi, ve ESD 1 ve 2 kablolu sistem gibi çözümlerde eklenebilir.
PERC (Acil ayırma Kaplin Sistemi), kendini kanıtlanmış kırılma pimli tasarım teknolojiyi kullanarak, aktarım sırasında kolaylıkla uzaktan kumanda edilebilir serbest bırakma kabiliyetine sahip PERC sistemidir. Kırma pimlerine yüksek basınçlı azot uygulanarak acil durumlarda yüksek hızlı ayırma görevini yerine getirir.
PERC, kırma pimi teknolojisinin aynı tasarımına dayandığı için dolum kollarında da rahatlıkla kullanılabilir. Kırma pimi sistemi ile tesiste güvenlik nedeni ile elektrik kesilmesi yaşansa bile sistem çalışır ve 100% güvenlik sağlar.
HPN2 Sistemi Mann-Tek PERC sistemi ile entegre çalışır. HPN2 sistemi içerisinde kontrol, mönütör ve bunlara bağlı yüksek basınç azotlama mekanizması bulundurmaktadır. Sistem içerisinde nem ve buzdan uzak tutmak için bir pilot basıncına sahiptir. Azot, LNG'ye göre daha düşük bir donma noktasına sahiptir, bu nedenle ilave ısıtma veya sirkülasyon sistemi gerekmez; Azot tehlikesizdir ve azot kaybı temizleme gerektirmez.
ESD 1 & 2 sistemi iki güçlendirilmiş kablo kullanan bir gemi ayırma sistemi olarak tasarlanmıştır. Ani hareket oluştuğunda (gemi kayarsa) kablolar gerilir ve kablo önceden ayarlanmış yüke eriştiğinde ESD anahtarlarını etkinleştirir. İlk olarak ESD 1 ve daha sonra devam eden hareketle ESD 2 anahtarı etkinleştirilecektir. ESD 1 & 2 kontrol cihazından gelen sinyal, herhangi bir kontrol sistemi için kullanılabilen standart elektrik sinyalleri olup MannTek HPN2 (Yüksek Basınç N2) PERC ayrılma sistemine doğrudan uygulanır
LNG transferi Hortumları çeşitli uygulamalar ve gereksinimler için sunulmaktadır. MannTek, Kompozit ya da paslanmaz çelik olan iki farklı tip hortum teknolojisini sunmaktadır. Mann-TEk hortum teknolojisinde de emniyeti sağlamaktadır.
Komple LNG transfer sistemlerinin temini, elbette sadece transfer ürünlerinin temini anlamına gelmez. MannTek, ayrıca, müşterilerimizin LNG transfer sistemini amacına uygun hale getirmek ve uzun yıllar kullanılmak üzere, yerinde devreye alma, bakım / servis programları, HAZID, HAZOP, FAT gibi çeşitli hizmetler sunmaktadır.
HAZID (Hazard Identification) / Tehlike Tanımlama
Herhangi bir işlem, tesis, tasarım veya bakım prosedüründe tehlikeleri sistematik olarak tespit etmek için bilinen ve küresel olarak kabul gören bir yöntemdir. MannTek, LNG transferleri ve operasyonları için HAZId çalışmalar sunuyor ve HAZID hizmetlerimiz sonucunda şu belgeler sunulmaktadır.
HAZOP (Hazard and Operability study) / Tehlike ve Kullanılabilirlik Çalışması Personel veya ekipman için risk oluşturabilecek sorunları tanımlamak ve değerlendirmek için karmaşık planlanmış süreçelri sistematik bir şekilde incelemektedir.MannTek, bulguların nihai raporları da dahil olmak üzere LNG operasyonları için HAZOP muayeneleri sunmaktadır.
Mann Tek, DNVGL, BV, LR gibi üçüncü parti onay kuruluşları ile gözetim / tanıklık yapan FAT servisleri sunmaktadır. FAT, tekli bileşenler veya tam bir aktarma sistemi testini içerebilir. FAT sırasında bir aktarma sistemi kriyojenik koşullarda test edilerek tam aktarım sisteminin ve operasyonun performans ve işlevselliğini doğrulayabilir.