Mann-Tek, LNG transfer sistemlerinin önde gelen tasarımcısı ve üreticisidir.

Mann-Tek, dünyanın dört bir yanındaki en büyük LNG tesislerine, LNG transfer ekipmanı tedarik eder. Dünyanın en büyük LNG ile çalışan yolcu feribotu olan Viking Grace, ilk LNG gücüyle çalışan konteyner gemisi Tote Maritime ve ABD’nin ilk LNG gücüyle çalışan destek gemisi Harvey Energy, Mann-Tek LNG sistemleri ile donatılmıştır.

ABD /Louisiana Fourchon Limanın'daki, Harvey Gulf LNG Gemisi boşaltımı (Resimin Alt Bilgisi)

4 yıldan fazla hizmet ve 14.000 başarılı LNG transferi ile, Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri ve LNG Kırılabilir Kaplinler, performans, güvenilirlik ve güvenlik için kendini kanıtlanmıştır.


"LNG yolculuğumuz 2010 yılında başladı. Yakıt ve kimyasal transfer gibi zorlu uygulamalarda kendini kanıtlanmış Sızdırma Bağlantı Kaplinleri tecrübemizi kullanarak, bu tasarımı LNG de dahil olmak üzere kriyogenik ürünler için geliştirdik. Dünyadaki tanınmış LNG tesislerinde yakından çalışmak, LNG'yi verimli ve güvenli bir şekilde aktarmak için gerekli ürünleri tasarlamamızı sağladı.”

MannTek CEO'su Markus Bäckström


Sunduğumuz transfer sistemler LNG uygulamlarında aşağıdaki görevlerde başarı ile test edilmiş ve kullanılmaktadır;

  • Gemiden - Gemiye
  • Gemiden - Limana
  • Kamyondan - Gemiye
  • Terminal İç Uygulamaları

Uygulamalar

Gemiden-Gemiye (GG) Bir gemiden diğerine LNG'nin transferini gösterir

Gemiden – Limana (GL) Gemi-Liman, tipik olarak LNG'nin gemiden kara depolama terminaline veya tersi uygulama ile geminin deposuna nakledildiği uygulamalardır.

Kamyondan - Gemiye (KG) Kamyon-gemi operasyonları genellikle gemilerin ve feribotların tanker kamyonlarından LNG yakıtı aldığı bir uygulamadır.

Terminal İç Uygulamları (TİU) Demiryolu araçlarının veya LNG Tank Kamyonlarının yüklenmesi ve boşaltılmasını kapsar.

Gemiden Gemiye (GG)

Gemiden Gemiye (GG) bir gemiden diğerine LNG'nin transferini gösterir. LNG aktarımı, LNG taşıyıcı, FSRU, LNGRV, LNG besleyici gibi çeşitli gemi türleriyle oluşur. GG işlemi ya bir LNG gücüyle çalışan gemi için kargo transferi ya da yakıt ikmal işlemi olabilir.

GG operasyonları, katı güvenlik standartrıfaktörlerini göz önüne alarak, kusursuz icra etmektedir. Bu hizmet için aktarma sistemleri için aşağıdaki ürünler mevcuttur:

  • DDC-Sızdırmaz Kriyojenik Kaplinler
  • CBC -Krojenik Ayrılabilir / Kırılabilir Kaplinler
  • PERC -Acil Ayrılma Kaplinleri
  • LNG Transfer Hortumu
  • HPN2 - Güç Ünitesi
  • ESD1 & 2 Sistemi - gemi kayma kontrolünde kullanılan kablolar

Gemiden – Limana (GL)

Gemiden – Limana (GL) operasyonları, tipik olarak LNG'nin gemiden kıyı depolama terminaline veya geminin deposuna nakledildiği yerlerdir. Benzer sistemler, LNG'nin depolama terminalinden veya depodan bir gemiye transfer edildiği Limandan-Gemiye için de kullanılır.


Tasarım, LNG ile çalışan gemilere yakıt ikmali yaparak veya bir LNG taşıyıcı yükleyerek uygulamaya göre değişiklik gösterebilir. Gemiden kıyıya yapılan operasyonlar genellikle yüksek tehlikelidir ve yüksek emniyet kuralları içerir. Mann-Tek LNG Sızdırmaz Bağlantı kaplinleri bu amaçla tasarlanmıştır.

Gemi-kıyı transferleri için aktarma sistemleri için aşağıdaki ürünler mevcuttur:

  • DDC-Sızdırmaz Kriyojenik Kaplinler
  • CBC -Krojenik Ayrılabilir / Kırılabilir Kaplinler
  • PERC -Acil Ayrılma Kaplinleri
  • LNG Transfer Hortumu
  • HPN2 - Güç Ünitesi
  • ESD1 & 2 Sistemi - gemi kayma kontrolünde kullanılan kablolar

Kamyondan - Gemiye

Kamyon-gemi operasyonları genellikle gemilerin ve feribotların tanker kamyonlarından yakıt aldığı bir uygulamadır. Yakıt ikmali ya bir veya birkaç LNG tank kamyonundan gemiye doğrudan aktarımı sağlar


Kamyon-Gemi nakliyesinde LNG kamyon boşaltımı ve transfer sırasında güvenlik ve kullanım kolaylığı çok önemlidir. Bu yöntem genellikle yolcu gemilerine ve feribotlara yakıt yüklemek için ciddi bir güvenlik endişesi vermektedir. Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri kamyon-gemi operasyonu için güvenli ve uzun ömürlü çalışma sağlamaktadır. Kamyon-gemi transfer sistemine uygulanabilecek tipik ürünler:

  • DDC-Sızdırmaz Kriyojenik Kaplinler
  • CBC -Krojenik Ayrılabilir / Kırılabilir Kaplinler
  • PERC -Acil Ayrılma Kaplinleri
  • LNG Transfer Hortumu
  • HPN2 - Güç Ünitesi
  • ESD1 & 2 Sistemi - gemi kayma kontrolünde kullanılan kablolar

Terminal İç Uygulamları (TİU)

Terminal İç Uygulamları (TİU) demiryolu araçlarının veya LNG Tank Kamyonlarının yüklenmesi ve boşaltılmasını kapsar. Terminalden LNG tankerlerine uygulamalar genellikle 2" Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri buhar ve 3" Mann-Tek LNG Sızdırma Bağlantı Kaplinleri dolum hattını içerir .Ayrıca Mann-Tek LNG Ayrılabilir / Kırılabilir Kaplinler ile operasyon sağlanır.

Terminal İç Uygulamları transfer sistemine uygulanabilecek tipik ürünler:

  • DDC-Sızdırmaz Kriyojenik Kaplinler
  • CBC -Krojenik Ayrılabilir / Kırılabilir Kaplinler
  • LNG Transfer Hortumu

LNG Transfer Sistemleri

MannTek LNG transfer sistemleri, kullanım kolaylığı ve güvenli ve güvenilir tasarımlar içermektedir.Sistemdeki tüm bileşenler, en yüksek risk seviyeleri göz önünde tutularak özenle tasarlanmıştır. Ürünlerin sadeliği ve güvenilirliği, sisteminizi en yüksek emniyet seviyesine ulaşırtırır. Dünyanın dört bir yanındaki LNG zenginleştirme projelerinin çoğundan edinilen engin tecrübemiz ve önde gelen regulasyon ve ticaret derneklerine katılımımızla birlikte, nihai ürünün her zaman en üst düzeyde olmasını, en güncel bilgiyi kullanmasını ve bugünün şartlarına uygun şelikde tasarlanmasını sağlamıştır.

LNG Sızdırmaz Bağlantı Kaplini

DCC (QC / DC) LNG Sızdırmaz Bağlantı Kaplini, 25 yıldan fazla süredir kullanılmakta olan Sızdırmaz Bağlantı Kaplini ile aynı tasarım ilkelerini kullanmaktadır. Bu kaplinler, LNG yakıt transferindeki zorlu ortamlarda ve denizcilik uygulamalarındaki zorlu taleplerine kadar uzanan uygulamalarda başarıyla kullanılmıştır. DCC kaplinlerimizin mekanik tasarım prensipleri, Havacılık endüstrisinde ilk kez 1940'lı yıllara dayanıyordu. Kendini kanıtlanmış valf tasarımı, her zaman aktarma hatlarında transfer edilen ürünü, operatörleri, çevreyi ve ekipmanları korur.

Kriyojenik kırılabilir/ayrılabilir bağlantı Kaplinleri

CBC ürün serisi, geniş bir uygulama yelpazesi için üç farklı tasarımda mevcuttur. Her üç konfigürasyonda da, acil durumda akışını durdurmak için tasarlanmış, hortum ve boru tesisatının güvenliği için optimize edilmiş, güvenilir ve kanıtlanmış kapatma mekanizması kullanılır. Transfer çözümleri, kesin tasarım özelliklerine, güvenlik gereksinimlerine ve uygulanabilecek yerel ve uluslararası düzenlemelere uyacak şekilde uyarlanabilir. Bir aktarma sistemi tasarımı DCC ürünleri, CBC ayrılabilir kaplinden, bir hortum hattından ve PERC (koparma) sisteminden oluşur. Ayrıca HPN2 serbest bırakma güç paketi sistemi, ve ESD 1 ve 2 kablolu sistem gibi çözümlerde eklenebilir.

PERC Acil ayırma Kaplin Sistemi

PERC (Acil ayırma Kaplin Sistemi), kendini kanıtlanmış kırılma pimli tasarım teknolojiyi kullanarak, aktarım sırasında kolaylıkla uzaktan kumanda edilebilir serbest bırakma kabiliyetine sahip PERC sistemidir. Kırma pimlerine yüksek basınçlı azot uygulanarak acil durumlarda yüksek hızlı ayırma görevini yerine getirir.

PERC, kırma pimi teknolojisinin aynı tasarımına dayandığı için dolum kollarında da rahatlıkla kullanılabilir. Kırma pimi sistemi ile tesiste güvenlik nedeni ile elektrik kesilmesi yaşansa bile sistem çalışır ve 100% güvenlik sağlar.

Yüksek Basınç Azot sistemi; HPN2

HPN2 Sistemi Mann-Tek PERC sistemi ile entegre çalışır. HPN2 sistemi içerisinde kontrol, mönütör ve bunlara bağlı yüksek basınç azotlama mekanizması bulundurmaktadır. Sistem içerisinde nem ve buzdan uzak tutmak için bir pilot basıncına sahiptir. Azot, LNG'ye göre daha düşük bir donma noktasına sahiptir, bu nedenle ilave ısıtma veya sirkülasyon sistemi gerekmez; Azot tehlikesizdir ve azot kaybı temizleme gerektirmez.

ESD1 & 2 Sistemi

ESD 1 & 2 sistemi iki güçlendirilmiş kablo kullanan bir gemi ayırma sistemi olarak tasarlanmıştır. Ani hareket oluştuğunda (gemi kayarsa) kablolar gerilir ve kablo önceden ayarlanmış yüke eriştiğinde ESD anahtarlarını etkinleştirir. İlk olarak ESD 1 ve daha sonra devam eden hareketle ESD 2 anahtarı etkinleştirilecektir. ESD 1 & 2 kontrol cihazından gelen sinyal, herhangi bir kontrol sistemi için kullanılabilen standart elektrik sinyalleri olup MannTek HPN2 (Yüksek Basınç N2) PERC ayrılma sistemine doğrudan uygulanır

LNG Transfer Hortumları

LNG transferi Hortumları çeşitli uygulamalar ve gereksinimler için sunulmaktadır. MannTek, Kompozit ya da paslanmaz çelik olan iki farklı tip hortum teknolojisini sunmaktadır. Mann-TEk hortum teknolojisinde de emniyeti sağlamaktadır.

  • 1" ila 8" arası
  • WP 10-25 bar

LNG Projeleri

ABD'nin ilk LNG gücüyle çalışan OSV Harvey Gulf

Şubat 6 2015 tarihinde Harvey Gulf'un ilk LNG destekli OSV hizmete girdiğinde . ilk LNG deniz dolumu Pascagoula, Mississippi'de gerçekleşti.

ASkangas Pori Terminaline MannTek LNG Transfer Sistemleri Verildi

Gasum'un bağlı kuruluşu Skangas, Pori Tahkoluoto Limanı'ndaki ilk LNG ithalat terminalini inşa etti. İlk LNG operasyonu 1 Ekim 2016'da gerçekleşti. Mann-Tek bu operasyonda MannTek LNG transfer sistemleri ile uygulamada danışman oldu.

Tote Maritime - Dünyanın ilk LNG gücüyle çalışan konteyner gemisi

Jacksonville, Florida. Dünyanın ilk LNG gemisi, Tote Denizcilik’e ayit Isla Bella gemisi 12 ISO konteynerlik toplam 100.000 Galonluk LNG'nin transferini ile ilk kez 9 Ocak 2016 tarihinde Mann-Tek LNG sistemleri ile yaptı..

M / S Viking Grace - Dünyanın ilk LNG gücüyle çalışan yolcu feribotu

Ocak 2013'te M / S Viking Grace dünyanın ilk LNG gücüyle çalışan yolcu vapuruna ve türünün ilk örneği oldu. Gemi 218 metre uzunluğunda ve 57000 ton ağırlığa sahip.

Buquebus - Dünyanın en hızlı LNG gücüyle çalışan feribot

2014 yılının sonlarında feribot şirketi Buquebus, Buenos Aires ile Montevideo arasındaki servis için yeni yüksek hızlı katamaran feribot, HSC Francisco'dan hizmet aldı. Bu, Latin Amerika'daki ilk çift yakıtlı gemidir.

Megastar - Çevre dostu, Helsinki ile Tallinn arasında

LNG Tahrikli Yeni Yüksek Hızlı Feribot Megastar 29 Ocak 2017'de, LNG ile çalışan yüksek hızlı bir feribot olan "Megastar" faaliyete geçti. Feribot LNG yakıtı transferlerinde Mann-Tek LNG sistemlerini kullanmaktadır.

Hizmetler

Komple LNG transfer sistemlerinin temini, elbette sadece transfer ürünlerinin temini anlamına gelmez. MannTek, ayrıca, müşterilerimizin LNG transfer sistemini amacına uygun hale getirmek ve uzun yıllar kullanılmak üzere, yerinde devreye alma, bakım / servis programları, HAZID, HAZOP, FAT gibi çeşitli hizmetler sunmaktadır.

HAZID (Hazard Identification) / Tehlike Tanımlama

Herhangi bir işlem, tesis, tasarım veya bakım prosedüründe tehlikeleri sistematik olarak tespit etmek için bilinen ve küresel olarak kabul gören bir yöntemdir. MannTek, LNG transferleri ve operasyonları için HAZId çalışmalar sunuyor ve HAZID hizmetlerimiz sonucunda şu belgeler sunulmaktadır.

  • Gözlem ve belgeler
  • Müşteri incelemesi için rapor
  • HAZİD raporu

HAZOP (Hazard and Operability study) / Tehlike ve Kullanılabilirlik Çalışması Personel veya ekipman için risk oluşturabilecek sorunları tanımlamak ve değerlendirmek için karmaşık planlanmış süreçelri sistematik bir şekilde incelemektedir.MannTek, bulguların nihai raporları da dahil olmak üzere LNG operasyonları için HAZOP muayeneleri sunmaktadır.

FAT (Factory Acceptance Test)/ Fabrika Kabul Testi

Mann Tek, DNVGL, BV, LR gibi üçüncü parti onay kuruluşları ile gözetim / tanıklık yapan FAT servisleri sunmaktadır. FAT, tekli bileşenler veya tam bir aktarma sistemi testini içerebilir. FAT sırasında bir aktarma sistemi kriyojenik koşullarda test edilerek tam aktarım sisteminin ve operasyonun performans ve işlevselliğini doğrulayabilir.

Mann Tek Dry Cryogenic Couplings (New LNG couplings) in use
Dry Cryogenic Coupling (LNG coupling) vs a traditional coupling
LNG Bunkering in Hammerfest, Barents Naturgass AS
FAT of MannTek 4" LNG Transfer systems for ship bunkering
Harvey Gulf Leads the Way with LNG Powered OSVs
LNG The Facts Video

   Cryogenic  indir